سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
 


[ و به یکى از یاران خود فرمود هنگامى که او از بیمارى شکوه نمود . ] خدا آنچه را از آن شکایت دارى موجب کاستن گناهانت گرداند ، چه در بیمارى مزدى نیست ، لیکن گناهان را مى‏کاهد و مى‏پیراید چون پیراستن برگ درختان ، و مزد درگفتارست به زبان ، و کردار با گامها و دستان ، و خداى سبحان به خاطر نیت راست و نهاد پاک بنده هر بنده را که خواهد به بهشت درآورد . [ و مى‏گویم ، امام علیه السّلام راست گفت که در بیمارى مزد نیست ، چه بیمارى از جمله چیزهاست که آن را عوض است نه مزد چرا که استحقاق عوض مقابل بلا و مصیبتى است که از جانب خدا بر بنده آید ، چون دردها و بیماریها و مانند آن ، و مزد و پاداش در مقابل کارى است که بنده کند ، و میان عوض و مزد فرق است و امام چنانکه علم نافذ و رأى رساى او اقتضا کند آن را بیان فرمود . ] [نهج البلاغه]

شهیدی که از عروجش خبر داشت

حمید، برایم گفت: بعد از باز گشت از حمله فتح المبین وقتی سالم به خانه رفتم، مادرم شروع به گریه کرد و گفت: من فردای قیامت جواب بی بی زینب را چه بدهم که در خانه چند پسر داشتم و شهیدی ندادم. به مادر جواب دادم ناراحت نباش من حتما شهید خواهم شد.


http://jahannews.com/images/docs/000258/n00258496-r-b-006.jpg
شهید حمید احدی در سال1341 در یک خانواده مذهبی در شهرستان زنجان چشم به جهان گشود. او دوران کودکی را پشت سر گذاشته و برای کسب علم و دانش وارد دوره ابتدائی گردید. پس از دوران پنج ساله دبستان وارد دوره راهنمائی شد که همزمان با تحصیل در دوره راهنمائـی در محافل مذهبی و نمازهای جماعت شرکت می نمود. 

 



کلمات کلیدی ::
:: تعداد بازدید :
نویسنده : راوی
تاریخ : 91/9/29:: 11:5 صبح